Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota, modele: Aygo X i bZ4X, wyprodukowanych w Czechach i Japonii od 07.03. do 15.06.2022 r., wyposażone są w kurtyny powietrzne (CSA), które umieszczone są wzdłuż relingów dachowych ciągnących się od przodu do tyłu przestrzeni pasażerskiej po obu stronach pojazdu. Każda z kurtyn posiada specjalny pasek, który znajduje się w przednim słupku pod plastikową osłoną i zapewnia prawidłowy przebieg napełnienia kurtyn w przedniej części przedziału pasażerskiego. Istnieje ryzyko, że paski te mogły zostać poprowadzone nieprawidłowo. Jeśli taka sytuacja ma miejsce, w momencie gdy kurtyny powietrzne powinny zostać napełnione, ww. paski mogą nie zapewnić prawidłowego przebiegu procesu. Dodatkowo napełnienie kurtyn w takich warunkach może sprawić, że plastikowe osłony zostaną odchylone od przednich słupków na odległość większą niż założono, co powoduje niezgodność z określonymi wymogami bezpieczeństwa. W tych warunkach może wzrosnąć ryzyko zranienia osób znajdujących się w pojeździe w czasie wypadku.
Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota, modele: Aygo X i bZ4X, wyprodukowanych w Czechach i Japonii od 07.03. do 15.06.2022 r., wyposażone są w kurtyny powietrzne (CSA), które umieszczone są wzdłuż relingów dachowych ciągnących się od przodu do tyłu przestrzeni pasażerskiej po obu stronach pojazdu. Każda z kurtyn posiada specjalny pasek, który znajduje się w przednim słupku pod plastikową osłoną i zapewnia prawidłowy przebieg napełnienia kurtyn w przedniej części przedziału pasażerskiego. Istnieje ryzyko, że paski te mogły zostać poprowadzone nieprawidłowo. Jeśli taka sytuacja ma miejsce, w momencie gdy kurtyny powietrzne powinny zostać napełnione, ww. paski mogą nie zapewnić prawidłowego przebiegu procesu. Dodatkowo napełnienie kurtyn w takich warunkach może sprawić, że plastikowe osłony zostaną odchylone od przednich słupków na odległość większą niż założono, co powoduje niezgodność z określonymi wymogami bezpieczeństwa. W tych warunkach może wzrosnąć ryzyko zranienia osób znajdujących się w pojeździe w czasie wypadku.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 8 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, korekty ułożenia określonych elementów kurtyn powietrznych.
Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).