Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Aygo X, wyprodukowanych w Czechach od 30.06. do 19.08.2022 r., zawór zwrotny (VCV), odpowiedzialny za regulację podciśnienia w urządzeniu wspomagającym hamulce, mógł zostać zanieczyszczony smarem, który może stać się lepki, powodując zablokowanie zaworu w pozycji zamkniętej. Może to skutkować utratą wspomagania hamulców, powodując wydłużenie drogi hamowania i zwiększając ryzyko wystąpienia wypadku.
Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Aygo X, wyprodukowanych w Czechach od 30.06. do 19.08.2022 r., zawór zwrotny (VCV), odpowiedzialny za regulację podciśnienia w urządzeniu wspomagającym hamulce, mógł zostać zanieczyszczony smarem, który może stać się lepki, powodując zablokowanie zaworu w pozycji zamkniętej. Może to skutkować utratą wspomagania hamulców, powodując wydłużenie drogi hamowania i zwiększając ryzyko wystąpienia wypadku.
Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 540 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany zaworu zwrotnego (VCV) podciśnieniowego urządzenia wspomagającego hamulce.
Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).