Warning: file_put_contents(): Only -1 of 5994 bytes written, possibly out of free disk space in /home/platne/serwer116927/public_html/lubuszanin.org.pl/wp-content/plugins/wp-optimize/vendor/rosell-dk/webp-convert/src/Convert/Converters/Imagick.php on line 220

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 6214 bytes written, possibly out of free disk space in /home/platne/serwer116927/public_html/lubuszanin.org.pl/wp-content/plugins/wp-optimize/vendor/rosell-dk/webp-convert/src/Convert/Converters/Gd.php on line 428

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 122 bytes written, possibly out of free disk space in /home/platne/serwer116927/public_html/lubuszanin.org.pl/wp-content/plugins/wp-optimize/includes/class-wp-optimize-htaccess.php on line 136

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 122 bytes written, possibly out of free disk space in /home/platne/serwer116927/public_html/lubuszanin.org.pl/wp-content/plugins/wp-optimize/includes/class-wp-optimize-htaccess.php on line 136
Samochody marki Lexus, modele: GS F, GS200t, GS250, GS300h, GS350, GS450h, IS200t, IS250, IS300h, RC F, RC200t i RC300h - UOKiK - Lubuszanin

Samochody marki Lexus, modele: GS F, GS200t, GS250, GS300h, GS350, GS450h, IS200t, IS250, IS300h, RC F, RC200t i RC300h – UOKiK

Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Lexus, modele: GS F, GS200t, GS250, GS300h, GS350, GS450h, IS200t, IS250, IS300h, RC F, RC200t i RC300h, wyprodukowane w Japonii od 20.07.2011 r. do 22.08.2018 r., wyposażone są w układ kontroli emisji par paliwa (zbiornik par paliwa), który zamontowany jest do zbiornika paliwa za pomocą kołnierza. Układ ten zapobiega uwalnianiu oparów paliwa (wytwarzanych w zbiorniku paliwa) bezpośrednio do atmosfery. Ze względu na konstrukcję kołnierza istnieje możliwość, że na jego zewnętrznej powierzchni może powstać pęknięcie związane z naprężeniami. Pęknięcie może z czasem rozszerzać się i, w zależności od jego wielkości, może ostatecznie doprowadzić do wycieku paliwa. W zależności od ilości paliwa, które może wydostać się z pęknięcia oraz od obecności źródła zapłonu, taka sytuacja może zwiększyć ryzyko pożaru pojazdu.

Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Lexus, modele: GS F, GS200t, GS250, GS300h, GS350, GS450h, IS200t, IS250, IS300h, RC F, RC200t i RC300h, wyprodukowane w Japonii od 20.07.2011 r. do 22.08.2018 r., wyposażone są w układ kontroli emisji par paliwa (zbiornik par paliwa), który zamontowany jest do zbiornika paliwa za pomocą kołnierza. Układ ten zapobiega uwalnianiu oparów paliwa (wytwarzanych w zbiorniku paliwa) bezpośrednio do atmosfery. Ze względu na konstrukcję kołnierza istnieje możliwość, że na jego zewnętrznej powierzchni może powstać pęknięcie związane z naprężeniami. Pęknięcie może z czasem rozszerzać się i, w zależności od jego wielkości, może ostatecznie doprowadzić do wycieku paliwa. W zależności od ilości paliwa, które może wydostać się z pęknięcia oraz od obecności źródła zapłonu, taka sytuacja może zwiększyć ryzyko pożaru pojazdu.

Kampanią naprawczą objęte są w Polsce 5 094 samochody.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu wymiany przedniej poduszki powietrznej po stronie kierowcy.

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).

UOKIK
UOKIK